ویروس کرونا در استانبول
نوشته شده توسط : محبوبه

ویروس کرونا در استانبول و دیگر شهرها مثل آنتالیا ، کوش آداسی ، بدرم ، وان ، مارماریس یا آنکارا رویت شده است. در حال حاضر، وضعیت کرونا در ترکیه چگونه است؟

تور زمینی باکو

تور زمینی استانبول

 تور استانبول لحظه آخری

تور باکو لحظه آخری  

ویروس کرونا تبدیل به تیتر اول رسانه‌های خبری زیادی شده است. بسیاری از کشورها، درهای خود را روی تعدادی دیگر از کشورها بسته‌اند! در چنین شرایطی آیا سفر به ترکیه ایمن است؟ وب سایت gisanddata.maps.arcgis.com به طور دقیق درباره آخرین وضعیت مبتلایان، کشته شدگان و بهبود یافتگان از بیماری جدید اطلاع‌رسانی می‌کند. بر اساس این آمار، ترکیه نیز از شر ویروس کرونا در امان نبوده و بیماری ناشی از آن، به کشور همسایه‌مان نیز راه پیدا کرده است.

 

 

با این حال سفر به ترکیه هرگز توصیه نمی‌شود. ما نباید تبدیل به ناقل ویروس کرونا در استانبول ترکیه شویم! در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، در خانه مانده و استراحت کنید. اگر علائمتان شدیدتر شد و سرفه‌های خشک نیز بروز کرد، لزوم این کار افزایش پیدا می‌کند. شباهت‌های زیادی بین کرونا ویروس جدید و آنفلوآنزا و سرماخوردگی تشخیص آن را دشوار کرده است، به همین دلیل نمی‌توان دقیق اظهار نظر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره علائم، راه‌های تشخیص، راه‌های پیشگیری و راه‌های رهایی یافتن از بیماری، به مطلب مربوط به ویروس کرونا که لینک آن در ابتدای مطلب قرار گرفته است مراجعه کنید.

 

البته نه تنها تور استانبول، بلکه همه تورهای مسافرتی در سراسر دنیا کنسل شده و فرودگاه‌های اغلب نقاط دنیا در حالت خاموش فرو رفته‌اند. بهتر است برای فراهم شدن مجدد امکان سفر به سراسر دنیا، اکنون در منزل بمانیم. تا زمانی که ما با کمک به یکدیگر، زنجیره انتقال را قطع نکنیم، وضعیت همینطور بدتر و بدتر خواهد شد.

 

متهم شدن ترکیه به پنهان‌کاری درباره انتشار کرونا

همانند دیگر کشورهای دنیا، سایه گرانی بر سر اقلام مختلف افتاده و مردم از شنیدن اخبار مربوط به شیوع سریع یک بیماری تنفسی جدید در کشورشان نگران هستند. کشورهای مختلف ترکیه را به پنهان‌کاری درباره کرونا متهم کرده‌اند. این کشور شدیدا به توریسم متکی بوده و هر روز هزاران نفر از سراسر دنیا به شهرهای مختلف آن وارد می‌شوند. با این حال تا هفته گذشته، حتی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در استانبول ترکیه یا دیگر شهرهای کشور گزارش نشد.

 

ترکیه روز یازدهم مارس (بیست و یکم اسفند) اولین مورد مبتلا به بیماری کووید 19 را گزارش کرد. یک روز بعد دومین نفر نیز یافت شد. نکته اینجاست که دولت به شدت وضعیت رسانه‌ها را کنترل کرده و تا چند روز پیش، نزدیک به بیست نفر را به اتهام شایعه‌پراکنی درباره وضعیت کرونا در ترکیه دستگیر کرده بود.

 

به‌روزرسانی 28 اسفند 1398

تا امروز بر اساس آمار رسمی، در سرتاسر ترکیه 98 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است. روز گذشته یعنی بیست و هفتم اسفند ماه، اولین فوتی به خاطر این ویروس مرگبار در ترکیه ثبت شد.

 

در زمان انتشار اولیه مطلب، مرزها هنوز بسته نشده و وضعیت کرونا در سرتاسر دنیا این گونه نبود. در حال حاضر بیماری کووید 19 با سرعتی بسیار بالا در حال گسترش در اروپا است و اسپانیا و مخصوصا ایتالیا را به شدت درگیر کرده است. در دو کشور نام برده، تعداد کشته‌ها تا امروز به ترتیب 600 نفر و 2500 نفر بوده است. این موضوع سبب شد ترکیه شهروندان خود را از کشورهای اروپایی، که اکنون تبدیل به کانون گسترش کرونا شده‌اند، برگردانده و محدودیت‌های شدیدی در رفت و آمدها اعمال کند.

 

اکنون هرگز زمان خوبی برای مسافرت نیست. بهتر است برای حفظ سلامت خود همه برنامه‌هایتان برای گردش کردن را کنار گذاشته و فقط در خانه بمانید. نه تنها سفر خارجی، بلکه کوتاه‌ترین سفر داخلی نیز نباید داشته باشید.

 

به‌روزرسانی 4 فروردین 1399

طی چند روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به یکباره جهش پیدا کرده و به 1236 نفر رسید. بر اساس اعلام وزارت بهداشت کشور ترکیه، از این تعداد 30 نفر جان باخته‌اند. با توجه به افزایش شدید تعداد مبتلایان به کووید 19 در ترکیه، این کشور یک سری قوانین وضع کرد.

 

به عنوان نمونه افراد سالمند حق خارج شدن از منزل را ندارند. طبق تصمیم وزارت کشور ترکیه، افراد با سن بالاتر از 65 سال نباید از منزل خارج شوند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد. مبلغ جریمه برای آن‌ها 3150 لیر در نظر گرفته شده است. البته راهکارهایی برای برطرف کردن نیازهای سالمندان خارج از منزل تعبیه شده است. آن‌ها می‌توانند به وسیله تماس با شماره تلفن‌ 156 مشکلات خود را بیان کنند.

 

پلیس ترکیه بعد از گرفته شدن این تصمیم برای همکاری با وزارت کشور اعلام آمادگی کرد. نیروهای پلیس مایحتاج افراد معلول و ازکارافتاده و همچنین سالمندان را در منزل به آن‌ها تحویل می‌دهند. کافی است آن‌ها با اداره پلیس محل زندگی‌شان تماس تلفنی برقرار کرده و نیازشان را مطرح کنند.

 

به‌روزرسانی 8 فروردین 1399

در مقایسه با چهار روز قبل، تعداد مبتلایان به میزان زیادی افزایش پیدا کرد. اکنون بر اساس آمار رسمی، در کشور ترکیه 3630 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده و از بین آن‌ها، 75 نفر جانشان را از دست داده است. ترکیه که در ابتدا، در انتهای فهرست کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار داشت، اکنون به نیمه‌های لیست رسیده است.

 

به‌روزرسانی 13 فروردین 1399

آمریکا در ابتدا، تعداد بسیار کمی مبتلا به بیماری کووید 19 داشت، به همین دلیل نیز رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ، آن را جدی نگرفت. اما امروز می‌بینیم این کشور به تنهایی، حدود بیست درصد کل بیماران را به خود اختصاص داده است! امیدواریم چنین اتفاقی برای ترکیه رخ نداده و کشور همسایه و دوست ما بتواند اوضاع را کنترل کند، چرا که طی چند روز اخیر، آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به یکباره جهش پیدا کرد.

 

ترکیه که تا مدت‌ها اصلا در لیست کشورهای درگیر با ویروس کرونا نبود و حتی یک مورد ابتلا به این ویروس را نیز تا چند هفته پیش گزارش نکرد، اکنون به ابتدای فهرست رسیده است! در به‌روزرسانی قبلی در روز هشت فرردین اعلام کردیم ترکیه از انتهای فهرست دارندگان بیشترین مبتلا به کووید 19، به نیمه‌های آن رسیده است. پنج روز بعد، اکنون شاهد قرارگیری این کشور در بالای فهرست هستیم. ویروس کرونا در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه با سرعتی بالا در حال انتشار است، هر چند مردم در سراسر این کشور مخصوصا بزرگترین شهر آن، استانبول، به صورت داوطلبانه خود را قرنطینه خانگی کرده‌اند.

 

ویروس کرونا در استانبول ترکیه

 

اکنون در مجموع، 13 هزار و 500 مبتلا به کووید 19 در ترکیه گزارش شده است. از این تعداد 214 نفر جانشان را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت ترکیه روز گذشته گفت در طول یک شبانه‌روز اخیر، بعد از آزمایش نزدیک به پانزده هزار نفر مشکوک به کروناویروس، آزمایش 2704 نفر آن‌ها مثبت شده است. در همین بازه زمانی، بیماری کووید 19 جان 46 نفر از ترک‌زبانان را در کشور همسایه‌مان گرفت.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: